Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Milne method and phase-amplitude method
Matějková, Markéta ; Soldán, Pavel (vedoucí práce) ; Čurík, Roman (oponent)
Vázané a kvazi-vázané stavy jednorozměrných systémů hrají v kvantové fyzice důleži- tou roli. V této práci řešíme Schrödingerovu rovnici numericky pomocí Milneho metody. Ukážeme vztah mezi Schrödingerovou a Milneho rovnicí. Je definována kvantová akce a funkce kvantizační podmínky. Najdeme energie vázaných stavů vybraných symetrických a asymetrických potenciálů. Je studována závislost energií vázaných stavů na počtu bodů a velikosti kroku. Rovněž analyzujeme vliv výběru "nastřelených" energií a počtu iterací. Poté upravíme Milneho rovnici a pomocí metody fáze a amplitudy ilustrujeme hledání rezonancí na příkladu diatomické molekuly. 1
Vztah Schrödingerovy a difuzní rovnice
Poprocký, Mojmír ; Stránský, Pavel (vedoucí práce) ; Cejnar, Pavel (oponent)
Tvar Schrödingerovy rovnice a difuzní rovnice je formálně stejný. Zatímco Schrödingerova rovnice je komplexní, rovnice popisující difuzi je reálná. Práce ukazuje analogii řešení obou rovnic. Je předložen vztah umožňující převedení kvantově- mechanického problému na difuzní proces. Za jistých předpokladů je ukázána ekvivalence nerelativistické kvantové mechaniky a difuzní teorie. Výsledky jsou demonstrovány na jednoduchých příkladech.
Klasická a kvantová dimenze RTG diagnostiky pro radiologické asistenty
BEJTIC, Martin
V současné době není volně k dispozici jednoduchý edukační text na danou problematiku, který by byl přiměřený studentům pro studenty oboru Radiologický asistent a pro obory příbuzné. Tato práce si vytyčila následující cíle: 1. Výběr teorie přenosu poznatků na úroveň uvedených studijních oborů. 2. Vytvoření edukačního textu cestou, která respektuje vybranou teorii. 3. Experimentální ověření edukačního textu z hlediska možností adresátů. 4. Aplikace vybraných statistických metod. Na základě analýzy současného stavu řešeného problému a vytyčení dílčích cílů byly formulovány následující hypotézy: 1. Edukační text pro radiologické asistenty lze vytvořit aplikací kurikulárního procesu. 2. Znalosti studentů získané prostřednictvím vypracovaného edukačního textu budou mít rozdělení blízké normálnímu rozdělení. K dosažení výše zmíněných cílů bylo použito všech složek kurikulárního procesu. Na základě tohoto procesu bylo nejprve nutné analyzovat současný vědecký systém klasické a kvantové fyziky. Upravené fyzikální poznatky byly sepsány do uceleného, přiměřeného edukačního textu pro radiologické asistenty. Vytvořením edukačního textu byla potvrzena hypotéza: "Edukační text pro radiologické asistenty lze vytvořit aplikací kurikulárního procesu." Tento text byl poskytnut v elektronické podobě studentům Jihočeské univerzity a radiologickým asistentům. K ověření poznatků osvojených studenty byl vytvořen edukační test s 15 otázkami. Edukační test byl poskytnut také v elektronické podobě. Poté byly výsledky statisticky zpracovány. Byly použity metody deskriptivní statistiky, ale i neparametrické testování hypotéz. Na základě provedeného neparametrického testování bylo zjištěno, že znalosti studentů lze vyjádřit Gaussovým rozdělením, tím byla potvrzena přiměřenost edukačního textu, ale i druhá hypotéza práce: "Znalosti studentů získané prostřednictvím vypracovaného edukačního textu budou mít rozdělení blízké normálnímu rozdělení.".
Analytická řešení dvojrozměrné Schrödingerovy rovnice
Tichý, Vladimír ; Skála, Lubomír (vedoucí práce) ; Šťovíček, Pavel (oponent) ; Mančal, Tomáš (oponent)
Dizertační práce se zabývá hledáním metody pro analytické řešení dvojrozměrné Schrödingerovy rovnice v případech, kdy ji není možné řešit separací souřadnic. Výsledky jsou aplikovány na Schrödingerovu rovnici s potenciálem tvaru kvartického polynomu, tvaru sextického polynomu a tvaru kvartického Morseho potenciálu. V těchto případech byly nalezeny analytické formule pro vlnové funkce základního stavu a příslušnou hodnotu energie. Pro specifickou třídu potenciálů typu kvartického polynomu se podařilo najít i analytickou formuli pro vlnovou funkci jednoho excitovaného stavu a odpovídající energii.
Fyzikální základy magnetické rezonance pro radiologické asistenty
FIL, Lukáš
V současné době není volně k dispozici jednoduchý edukační text na téma "Fyzikální základy magnetické rezonance", který by byl přiměřený znalostem studentům studijního oboru Radiologický asistent a dalších příbuzných oborů a který by vycházel z operátorového počtu. Na základě analyzovaného vědeckého systému kvantové nestatistické fyziky byl vytvořen edukační text, jenž shrnoval všechny nejdůležitější poznatky týkající se fyzikálních základů magnetické rezonance. Funkčnost edukačního textu byla následně ověřena experimentální výukou studentů oboru Radiologický asistent. Nabyté znalosti byly ověřeny vytvořením edukačního testu, který respektoval hloubku a šíří probírané látky v edukačním textu. Z praktických přínosů lze vyzdvihnout fakt, že nová kvantová teorie v podobě operátorového počtu a souboru kvantových čísel je potřebným fyzikálním podkladem pro osvojení magnetické rezonance. Pro odstranění disproporce mezi potřebou nové kvantové teorie a současným stavem akreditačních materiálů by mohlo spočívat v zavedení předmětu Vybrané kapitoly z obecné a teoretické fyziky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.